top of page

Kursoversikt januar og februar

For mange av oss som jobber innen matproduksjon og landbruk er nyåret en fin tid å benytte til kurs og kunnskapspåfyll. Det er ennå noen uker igjen før vårens store eventyr, våronna, er i gang. Det er flere faginstitusjoner som kjører kurs og arrangement og vi i Guldkorn deler både egne og andres arrangement.




Innføring i bærekraftig reiseliv – økologisk høsting og dyrking

Kurset er et resultat av samarbeid mellom Bøensætre, Aremark kommune, Viken Fylkeskommune og Fagskolen i Viken. Kurset tar utgangspunkt i konseptet permakultur, med spesiell vekt på bærekraftig dyrking og høsting. Kurset vil vise hvordan hele verdikjeden fra jord til bord kan brukes på en praktisk måte til etablering av en bærekraftig reiselivsbedrift. Frist for påmelding er 15. januar.



Kurs i digital markedsføring

Guldkorn tilbyr kurs i markedsføring på Facebook, Instagram og Google Min Bedrift. Til å holde kurset har vi solid kompetanse fra Byro ved Eva Pettersen. Underveis i kurset oppretter dere innlegg, lager kampanjer og blir kjent med verktøyene på de ulike plattformene. Alt med god veiledning og gode tips fra Eva.


Kurset gjennomføres med to samlinger á to timer og inkluderer frokost og kaffe. Det er åpent for alle bedrifter å melde seg på.Ta med mobil og evt. pc.


1. samling tirsdag 24. januar 23, kl 08:00 – 10:00 2. samling tirsdag 7. februar 23, kl 08:00 – 10:00

Sted: Fru Blom, underetasjen. Storgata 2, 1890 Rakkestad. Gode parkeringsmuligheter i nærheten, helt gratis.

Pris: Medlem i Guldkorn: 800,- Ikke medlem: 1.600,-


Påmelding til maria@guldkorn.no. Frist innen 19. januar.



Kompetansenettverket for lokalmat

Dette er Nofima sin satsing for at små matbedrifter med inntil 10 ansatte kan få tilbud om hjelp for å lykkes med videreutvikling og verdiskaping. De har kurs og arrangement som publiseres på deres sider. De kan hjelpe med for eksempel:

  • Produkt- og prosessutvikling

  • Testproduksjon

  • HACCP, holdbarhet og hygiene

  • Regelverkskrav og kundekrav

  • Markedsføring og merkevarebygging

  • Distribusjon og priskalkulasjon

  • Bedriftsutvikling og strategier



bottom of page